Trio-samarbejde
Et trio-samarbejde består i udgangspunktet af et samarbejde mellem de tre funktioner: leder, tillidsrepræsentant og arbejdsmiljørepræsentant.
Trio-samarbejdet er en uformel samarbejdsform, der kan supplere det formelle arbejde i MED-udvalg og i SU/arbejdsmiljøudvalg. Den uformelle samarbejdsform giver mulighed for hurtigt og mere effektivt at løse hverdagsproblemer på arbejdspladsen, blandt andet med trivsel, arbejdsmiljø og samarbejde om arbejdsopgaverne. Trio-samarbejdet kan dog også bruges mere strategisk og langsigtet.
Et trio-samarbejde består i udgangspunktet af et samarbejde mellem de tre funktioner: leder, tillidsrepræsentant og arbejdsmiljørepræsentant.
Der kan være udfordringer i det uformelle trio-samarbejde, som kan give problemer for de medvirkende at gøre brug af denne samarbejdsform. I så fald kan man overveje at forsøge at løse problemerne, eller at lægge samarbejdsformen til side til fordel for det mere formelle samarbejde i MED og SU/arbejdsmiljøudvalg.
Links
Læs BFA Velfærd og offentlig administrations materialer til trio-samarbejdet
På Viden på Tværs’ hjemmeside – vpt.dk – kan man søge mange eksempler på trio-samarbejde
Kontakt
Spørgsmål om konkrete løn- og arbejdsvilkår?
Kontakt Medlemsservice på 70 10 10 99
eller find din konsulent i DS, hvis du er tillidsvalgt: