Skyld, skam og selvkritik

Temadag med Heidi Mouritsen, psykolog og specialist i psykoterapi, samt Fagchef på Ringgården

– veje til at overvinde en negativ selvforståelse og frygten for at være forkert

Skyld og skam, er ofte følelser, der kobles sammen med et rusmiddelbrug. Mange udvikler rusmiddelbrug som en mestringsstrategi i forhold til lav selvfølelse og selvkritik og andre genkender skyld og skam som en svært belastende konsekvens af et problematisk rusmiddelbrug. Vi vil på temadagen blive klogere på skyld og skam og se på forskellige metoder til at kvalificere det terapeutiske arbejde så vi kan hjælpe klienterne til at overvinde negativ selvforståelse og frygten for at være forkert.

Program for dagen

Kl. 09.00-09.30                   Ankomst og morgenmad

Kl. 09.30-09.45                   Velkomst ved formand Carina Blomholt

Kl. 09.45-12.00                   Oplæg ved Heidi Mouritsen

Kl. 12.00-13.00                   Frokost

Kl. 13.00- 15:00                  Fortsættelse af formiddagens program, incl. kaffepause

Kl. 15.00-15.30                   Generalforsamling , se dagsorden nedenfor

 

Dagsorden til generalforsamling

1. Valg af ordstyrer og referent

2. Formandens beretning

3. Gennemgang af regnskab

4. Valg til bestyrelsen

Følgende medlemmer af bestyrelsen er på valg:

  • Kate Sørensen, Frederiksberg kommunes Rusmiddelcenter og modtager genvalg.
  • Eva Lysgaard, Alkoholbehandlingen i Odense kommune, og modtager genvalg.

Der er derudover plads til 2 suppleanter yderligere i bestyrelsen.

5. Evt.

Har du forslag til generalforsamlingen skal de sendes til Carina Blomholt cablo@odense.dk senest den 22. september 2026

Ved spørgsmål eller afbud kontakt Carina Blomholt: cablo@odense.dk tlf. 6375 45 45 

 

Praktisk info: Temadagen er gratis for medlemmer af faggruppen, transport dækkes ikke. Der er 50 pladser, som fordeles efter først til mølle-princippet.