Skyld, skam og selvkritik
Temadag med Heidi Mouritsen, psykolog og specialist i psykoterapi, samt Fagchef på Ringgården
– veje til at overvinde en negativ selvforståelse og frygten for at være forkert
Skyld og skam, er ofte følelser, der kobles sammen med et rusmiddelbrug. Mange udvikler rusmiddelbrug som en mestringsstrategi i forhold til lav selvfølelse og selvkritik og andre genkender skyld og skam som en svært belastende konsekvens af et problematisk rusmiddelbrug. Vi vil på temadagen blive klogere på skyld og skam og se på forskellige metoder til at kvalificere det terapeutiske arbejde så vi kan hjælpe klienterne til at overvinde negativ selvforståelse og frygten for at være forkert.
Program for dagen
Kl. 09.00-09.30 Ankomst og morgenmad
Kl. 09.30-09.45 Velkomst ved formand Carina Blomholt
Kl. 09.45-12.00 Oplæg ved Heidi Mouritsen
Kl. 12.00-13.00 Frokost
Kl. 13.00- 15:00 Fortsættelse af formiddagens program, incl. kaffepause
Kl. 15.00-15.30 Generalforsamling , se dagsorden nedenfor
Dagsorden til generalforsamling
1. Valg af ordstyrer og referent
2. Formandens beretning
3. Gennemgang af regnskab
4. Valg til bestyrelsen
Følgende medlemmer af bestyrelsen er på valg:
- Kate Sørensen, Frederiksberg kommunes Rusmiddelcenter og modtager genvalg.
- Eva Lysgaard, Alkoholbehandlingen i Odense kommune, og modtager genvalg.
Der er derudover plads til 2 suppleanter yderligere i bestyrelsen.
5. Evt.
Har du forslag til generalforsamlingen skal de sendes til Carina Blomholt cablo@odense.dk senest den 22. september 2026
Ved spørgsmål eller afbud kontakt Carina Blomholt: cablo@odense.dk tlf. 6375 45 45
Praktisk info: Temadagen er gratis for medlemmer af faggruppen, transport dækkes ikke. Der er 50 pladser, som fordeles efter først til mølle-princippet.