Regnskabsmedarbejder til kreditoropgaver

Har du erfaring indenfor bogholderi og trives du i at jonglere med tal og afstemninger? Og har du lyst til at bidrage til den forstående omstilling i at gøre vores bogholderi papirløst, så er det præcis dig, vi søger til Dansk Socialrådgiverforening (DS). DS er en ambitiøs fagforening, som er sat i verden for at sikre socialrådgiverne gode løn og arbejdsvilkår.

Arbejdsopgaver

Du vil blive en del af afdelingen Administration og Ledelsessekretariat, der løser mange opgaver på tværs af organisationen – heriblandt hele økonomiområdet. Vi søger en erfaren kreditor-bogholder til at supplere økonomi-teamet, som foruden dig, består af 3 dygtige kolleger.

Arbejdsopgaverne består i:

  • Kreditor- og debitorbogholderi, herunder betalinger og afstemninger
  • Bogføring og afstemning af bank
  • Finansposteringer
  • Kontering af kreditorfakturaer
  • Håndtering og bogføring af manuelle betalinger og bilag
  • Support til budgetstyring og regnskabsaflæggelse
  • Bidrag til udvikling af økonomisystemer og implementering af løsninger
  • Ad hoc-opgaver relateret til økonomi og administration

Forventninger til dig

Vi leder efter en kreditor-bogholder, som er en dygtig, empatisk og serviceminded kollega med en alsidig erfaring indenfor løsning af driftsopgaver. Derfor lægger vi vægt på, at du kan imødekomme flest mulig af følgende kvalifikationer:

  • Relevant økonomiuddannelse og flere års relevant erfaring med kreditorbogholderi og fakturahåndtering
  • Arbejder målrettet, selvstændigt og er god til at prioritere arbejdsopgaver
  • En systematisk og organiseret arbejdsstil med en hands-on tilgang
  • Gode formidlingsevner skriftligt og mundtligt
  • Gode samarbejdsevner og selvstændig opgavevaretagelse
  • Gode it-kompetencer og stærk i bl.a. excel og økonomistyringssystem
  • Erfaring med implementering af it-redskaber og processer
  • Erfaring med udvikling af økonomistyring, fx arbejdsgange og kontoplan

Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring med:

  • Arbejdet i en politisk organisation, fagforening eller arbejdsgiverorganisation
  • Kendskab til Navision, Business Central, Document Capture, zExpence og Continia
  • Projekt- og udviklingsarbejde – da vi skal til at skifte økonomisystem
  • Kendskab til ny bogføringslov – samt deltaget i overgangen til papirløst bogholderi.

Det er vigtigt for os, at du har godt humør, tager initiativ og ansvar og at du har lyst til at bidrage til at udvikle vores arbejdsområde og arbejdsplads.

Om arbejdspladsen

Afdelingen Administration og Ledelsessekretariat er en del af DS’ Fællesadministration, som består af i alt fire landsdækkende afdelinger. Du refererer til afdelingschef for Administration og Ledelsessekretariat, Svend Bayer. Stillingen har arbejdssted i Toldbodgade i indre København. I Toldbodgade får du ca. 45 kollegaer, samt yderligere ca. 35 kollegaer fordelt på DS’ øvrige lokationer.

Vi er en organisation med mange opgaver, og vi arbejder derfor sammen på kryds og tværs. Vi har et godt og uformelt arbejdsmiljø, hvor du fra start vil komme til at arbejde meget selvstændigt og få egne ansvarsområder men altid med mulighed for sparring med dygtige kolleger.

Stillingen er på 37 timer (fuld tid) og ønskes besat til september. Du ansættes i henhold til vores egen overenskomst mellem DS og HK.

Send din ansøgning til personale@socialraadgiverne.dk, så snart du kan. Vi holder ansættelsessamtaler løbende over sensommeren. Opslaget vil være oppe, indtil vi har den rigtige til jobbet.

Har du spørgsmål så ring til afdelingschef for Administration og Ledelsessekretariat, Svend Bayer på tlf. 25 79 73 78 eller fagligleder for Økonomi, Ayse Gül Basoda på tlf. 24 94 22 73.