Webinar: De nye arbejdsmiljøregler om uklare og modstridende krav
Informationsmøde for AMiR og TR om de nye bestemmelser i arbejdsmiljølovgivningen om 'Uklare krav og modstridende krav' som følge af bekendtgørelsen om psykisk arbejdsmiljø.
Der tages afsæt i den nye vejledning fra Arbejdstilsynet: Uklare krav og modstridende krav i arbejdet
Følgende emner bliver gennemgået:
- Definition af ’uklare krav' og 'modstridende krav'.
- Hvordan afdækkes og vurderes ’uklare krav og modstridende krav’?
- Hvordan vurderes det, om risikoen for sikkerhed og sundhed er effektivt forebygget?
- Hvad er de vigtigste tiltag for at forebygge risiko for de ansatte?
- Case: påbud fra Arbejdstilsynet om uklare og modstridende krav
- Hvilke forebyggelsesværktøjer kan man bruge?
Format: Oplæg og spørgsmål
Underviser: Elisabeth Huus Pedersen, arbejdsmiljøkonsulent i Dansk Socialrådgiverforening
Målgruppe: Arbejdsmiljørepræsentanter og tillidsrepræsentanter samt -suppleanter i DS.